Digital nøkkel til et sirkulært marked

Med den digitale tjenesten Interior Management System skaper vi synergieffekter når døren til et sirkulært møbelmarked åpnes på vidt gap. Samtidig forenkler vi løpende drift, vedlikehold og inventering.

Hvor lenge holder et møbel rent teknisk? Undersøkelser viser at møbler fra nordiske produsenter uten oppussing kan holde i minst 15 år. Men teknisk holdbarhet er som regel ikke årsaken til at man kvitter seg med møbler. I stedet handler det om at møbler blir byttet ut når farge, form og trender endrer seg.*

Lagre møbelets identitet

Interior Management System, eller IMS, er en plattform for samordnet drift og ledelse. Enkelt forklart merker Input interior hvert møbel med en unik kode som kobles til en database. All praktisk informasjon om produktet – for eksempel hvor det er plassert, når det er produsert, og hvilken utførelse møbelet har – registreres i systemet og blir søkbar ved at koden skannes med mobiltelefonen. IMS kobles dessuten til kundespesifikk service hos Input interior, noe som muliggjør håndtering av saker direkte fra mobilen.

Etikettene med den unike merkingen kan også inneholde en RFID, en teknologisk løsning som gjør det mulig å skanne alle møblene i et rom samtidig, noe som forenkler og effektiviserer inventering.

– At det er en enkel, tidseffektiv og kostnadsbesparende tjeneste for den som står for løpende drift og administrasjon, er lett å se. Men med IMS har vi jobbet proaktivt for i tillegg å kunne tilby en god løsning til kunder som vil jobbe med bærekraftig fornying, forklarer Key Account Manager Marcus Berntson i Input interior.

 

 

Skap avansert oversikt

IMS bidrar til å utvikle sirkulære møbelprosesser og et bruktmarked for møbler ved å skape den avanserte oversikten som kreves for gjenbruk innenfor rammene av kontorprosjekter med flere tusen produkter.

– Merkingen bidrar til produktenes sporbarhet og skaper riktige forutsetninger for et fortsatt liv på et bruktmarked. Alle former for oppdateringer som har skjedd i produktets levetid, registreres. Hvis tekstiler eller deler er byttet ut, vet vi hva de er byttet ut med, og hvordan det er gjort. Ved å lagre den informasjonen kan vi på en kvalitetssikret måte tilby produktet på et bruktmarked, sier Marcus Berntson.

*Gjenbruk av kontorm.bler – hvordan kan man beregne milj.effekten? Casestudie fra RISE

La oss kontakte deg

Skriv inn opplysningene dine nedenfor, så tar vi kontakt med deg.

    Takk for din henvendelse

    Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig.

    Til skjemaet
    Oops

    En feil har oppstått, vær vennlig å forsøk igjen.

    Til skjemaet